Als je je huis wil verkopen, is promotie erg belangrijk. Hoe meer je je huis onder de aandacht van potentiële kopers kan brengen, hoe groter de kans dat je huis snel verkocht is. Er zijn allerlei manieren om je huis te promoten. Je kunt dat online doen via huizensites en social media en offline door middel van stickers en borden.

Online promotiemiddelen

Tegenwoordig kun je niet om online promotiemiddelen heen als je je huis wil verkopen. Sowieso is het belangrijk dat je huis op woningwebsites als Funda.nl staat. Veel mensen kijken op huizensites als ze op zoek zijn naar een woning. Zorg er daarom voor dat je goede foto’s van je huis hebt, voeg eventueel 360 graden foto’s en/of een filmpje toe en vergeet de plattegrond niet. Wees ook eerlijk over de plus- en minpunten van je woning. Daarnaast kan het verstandig zijn om social media in te zetten. Zorg voor een aantrekkelijk bericht dat anderen kunnen delen. Door familie, vrienden, collega’s en andere kennissen in te zetten, krijgt je bericht een nog groter bereik.

Offline promotiemiddelen

Hoewel veel promotie tegenwoordig online gebeurt, kun je er niet om heen om ook offline reclame te maken voor de verkoop van je huis. Er zijn namelijk ook huizenzoekers die een rondje gaan rijden in de wijk waar ze graag willen wonen. Dan is het wel belangrijk dat ze jouw woning ook zien. Reclame kun je maken door een te-koop-bord in de tuin te zetten. Ook kun je een raamsticker ophangen. Naast gewone raamstickers heb je ook makkelijk te verwijderen raamstickers. Deze worden gemaakt van statisch vinyl. Daardoor kun je de sticker eenvoudig verwijderen als je huis verkocht is en heb je geen last van achterblijvende lijmresten. Wel zo prettig.

Wie maakt het promotiemateriaal?

Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die er voor kiezen om hun huis zelf te verkopen. Als je dat doet, zal je zelf ook het promotiemateriaal moeten laten maken. Kies je er voor om je huis te verkopen via een verkoopmakelaar? Informeer dan wat zij voor promotiemateriaal hebben. Ook is het belangrijk dat je duidelijke afspraken maakt over wie wat doet. Je kunt er voor kiezen om alles uit handen te geven, zodat je alleen maar je huis netjes hoeft te maken als er potentiële kopers komen. Je kunt er ook voor kiezen om een deel van het promotiewerk zelf te doen, om zo wat geld te besparen.